Mihaela Miroiu: „Elevii din România nu sunt deloc pregătiți pentru viața de adult”

Mihaela Miroiu este autoarea și susținătoarea mai multor idei pe care astăzi se susține societatea civilă românească. Fie că este vorba de etică și meritocrație în politică, de stat de drept, lupta împotriva discriminării sau promovarea feminismului în societatea noastră, Mihaela Miroiu poatet fi văzută ca un întemeietor, dar și lider de comunitate. Este autoarea mai multor cărți, a zeci de articole internaționale, dar și profesorul care a îndrumat zeci de generații pe tărâmul democrației. Am întrebat-o întâi cum trece personal de această perioadă.

Mihaela Miroiu lucrează zilnic cu cei mai bine pregătiți elevi din România. Azi, experiența a dus-o în poziția de a fi conducător de doctorate. Mi-a spus că de ani de zile constată lipsa de cunoștințe a studenților săi. „Eu trebuie să le predau etică în politică, dar ei nu știu fundamentele moralei.” Și apoi a tras această concluzie legată de modul în care se face școală în România. „Ce numiți dvs. școală bună? Cea care are rezultate bune la examene? Nu e corect.”

Cât despre pandemie, Mihaela Miroiu spune că nici cum nu se poate compara ce trăim acum cu ce era în perioada pandemiei.

Nu rata niciun articol important

Primește notificări prin email atunci când am lucruri importante să îți transmit!

Despre autor
Blogul striblea.ro s-a născut pentru a da voce pasiunilor mele, de la cărți la fotbal, gândurile mele care nu au loc la tv și, deseori, poveștile...

2 comentarii la Mihaela Miroiu: „Elevii din România nu sunt deloc pregătiți pentru viața de adult”

  1. Avatar Radu Prins spune:

    „Copiii, sub agresiunea unei scoli care le ignora nevoile si drepturile. Cazul dramatic al clasei a V-a „, de Solomon Marcus ianuarie 26, 2016 Educatie, Opinie, Societate/Life.
    Continutul articolului mentionat mai sus, este inca o proba explicita vizavi de modul deloc intelept in care este tratat (de fapt) invatamantul romanesc de catre diriguitorii sai. Tot mai convins sunt ca este inutil sa ne batem (si noi….Cine suntem noi de fapt?) capul cu astfel de teme, prea importante, din moment ce ele se afla in afara puterii de patrundere a mintii celor instalati in intr-un fel sau altul(…) in zona celor care conduc si decid in „Sistemul” nostru, cel adoptat cu deplina iresponsabilitate de catre parlamentarii nostri, dar mai ales de catre guvernantii nostri, dintre care trebuie sa-i remarcam pe cei aferenti/ofertati, sistemului educational. Pentru ca, si sunt convins de aceasta, nimeni dintre ei nu citeste nimic din ceea ce nu le este convenabil. Cati va citesc dle. Striblea?. Aveti vreo dovada a interesului lor, vizavi de critica natiunii noastre pure si a diriguitorilor ei?.
    Se pare ca avem o teribila problema a invatamantului in RO. o tara mereu aflat in coada modernizarii reale a vietii omului „prins” in mrejele unui sistem deplorabil. Nivelul de constiinta al politicienilor, se afla acolo unde noi nu putem crede ca ar fi.
    Ma vad din ce in ce mai putin interersat sa aflu parerile unor profesionisti, cum ar fi dna. Miroiu, atata timp cat astfel de oameni nu pot decide, sau cel putin intervenii concret spre imbunatatirea starii lucrurilor de acest gen, stari evident, defecte. Pt. acest motiv nu am sa ascult interviul dumneaei…Ar insemna doar sa ma enervez si eu, din nou.
    Situatia in care ne aflam noi acum, acei cititori ai RO. mai inteligenti decat „ai lor”, cum o spun mereu, „Catavencii”, imi aminteste de bancul acela in care Bula si fiul, sunt interpelati de un turist strain, asupra unui itinerariu oarecare, in cateva limbi de circulatie internationala. Cei doi asculta si privesc neputinsiosi si…muti. Dezamagit, turistul da a lehamite din mana si pleaca necajit. La fel de necajit precum suntem si noi, cei aflati in afara „sistemului” nostru, atat de romanesc, atat de natural…Un sistem aferent tarii in care se spunea ca ar curge lapte si miere, dar la care nu toti au acces din cauza unor conducatori … ai unor destine, despre care ei de fapt, nu au habar cum sa o faca. Sunt doar niste bieti oameni si ei. Si nu meritocratia domina conceptual in RO. ci invarteala isteata a celor ce au inteles mai bine decat altii, cum sa te misti in spatiul nostru mioritic, in care bizonii noastri, pasteau odata multumiti, iarba verde si grasa de acasa.
    Comentariul celor doi imbecili -tatal si fiul-, este folosit si de catre unii dintre factorii nostri decizionali:
    -Ai vazut cate limbi straine cunostea ala?, il intreaba tatal pe fiu.
    Daca invata-i si tu in scoala cum trebuie, astazi te puteai intelege cu el.
    La care Bula ii raspunde, doct:
    – Da…? Si la ce i-a folosit?.
    Asa ca va intreb si eu dle. Striblea: la ce ne foloseste faptul ca intelegem mai bine decat altii, care este starea de fapt a lucrurilor ?.
    In ce mod va produce interviul dvs. impactul necesar, asupra…?. Chiar asa. Asupra cui?. Constat ca jurnalismul nu produce nici-un efect notabil in RO.
    Sau cum se spune: „Cainii latra, caravana trece”.
    P.S.
    Eminentul nostru concetatean Solomon Marcus (Dumnezeu sa-l odihneasca) spunea probabil lucruri prea intelepte pentru mintile celor care ar fi trebuit sa-l asculte. Iar efectul il constatam zilnic. Si probabil extrem de…neconvenabile pentru mintile conducatorilor destinelor noastre, ce se dovedesc atat de neputinciosi. Sau nu cumva, „astia” chiar sunt prosti?.
    Ilustrul nostru concetatean mentiona faptul ca:
    „Scoala este in primul rand a profesorilor, a inspectorilor, a directorilor, a sindicalistilor si prea putin a elevilor. Consiliul National al Elevilor a publicat in 2015 o brosura cu titlul revolutionar “Azi vorbim noi”, cu critici aspre la adresa randuielilor actuale”.
    A impresionat asta pe cineva?. Nici vorba.
    Aspecte de acest gen, mi aduca de fiecare data in minte, momentele si schitele vietii din comunism: indiferenta, demagogie, impertinenta dialectica.

    1. Avatar M. C. Donici spune:

      proiect în dezbatere
      10%DIN P. I. B.
      pt trecerea de la ed funcțională la ed morala.
      scop:dezvoltarea armonioasa a individului (împlinit ca ființă, înțelegere funcționala, acces la creația științifica și artistica)
      3 ANI PREGATITORI. studiu limbaje prin joc
      12 ANI OBLIGATORII
      1 EDUCATOR-10 ELEVI
      PRINCIPIU:înțelegerea fenomenelor nu memorare mecanica
      MATERII:
      LIMBAJE:matern, străin, vizual, muzical, corporal
      STIINTE:mate, fizica, geografie, chimie, biologie
      ISTORII:naționala, universala, arte vizuale, arte spectacol, religiilor
      SPORTURI:atletism, echipa, lupte, înot, optionale
      DIN ANUL5:se introduc materii opționale funcție de profil
      TESTARE:(fara note) națională trimestriala
      LICEE URBANE SPECIALIZATE(asigurare transport) asigura pregătire medie
      RECUPERARI:în vacante
      PROFESORI SPECIALIZATI+ARTIȘTI CU JUMĂTATE DE NORMA
      BAC:7 materii
      SCOLI NOI DOTATE
      CL. 1-6 dimineața
      CL. 7-12 după masa
      FINANTARE:
      6% lege
      4% eradicarea coruptiei(min. 13%din PIB)
      MANUALE adaptate
      Scopului
      PROFESORII VOR DEZVOLTA SISTEMUL
      „o societate postmoderna își pune aceasta problema”
      prof dr arh M. C DONICI
      20 ani elev
      30 ani PROF

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ÎNAINTE SĂ PLECI

Poți primi toate noutățile direct pe email!