La Transporturi nu-s destule arestări pentru câte prime au

De câte ori vin acasă la Vaslui, îl înjur pe Ceaușescu. Motive ar fi nenumărate, dar ce mă enervează este condiția șoferului român care trebuie să treacă cu 60-70 la oră prin zeci de sate. Nu le-am numărat niciodată, dar știu că cei trei sute de kilometri îi fac înspre 5 sau 6 ore. Îi exclud aici pe vitejii care rup mașina și șoseaua și trag cu peste 100 la oră peste tot.

Și cum mă târâi pe șoseaua asta cu o bandă și jumătate mă întreb care a fost deșteptul să ne lase cu drumul prin sate. Numai o minte veche, neieșită în lume putea să gândească la asta: ”e mai ieftin și mai bine pentru toată lumea să trecem prin toate satele de pe drum, în loc să facem o șosea dreaptă și scurtă cu legături către localități. Până și Rusia, cu tot comunismul ei, practică soluția asta.

După un sfert de secol de la moartea lui Ceaușescu, nu mai consider că este firesc să-l înjur pe el. Ceaușescu a stat la putere cât și cei de acum. Și împreună au făcut cam nimic pentru partea asta de țară. Moldova este legată de restul lumii prin câteva trecători de ev mediu și un drum făcut în urmă cu vreo 20 de ani și care omoară oameni. Cel mai recent, a murit acolo Iuliana Gătej, Dumnezeu s-o odihnească!

Pe drumul ăsta plin de curbe și îngust sunt câteva localități mari. Dintre ele au șosea de centură Buzăul, și, undeva mai la nord, Tecuciul. În rest, Râmnicu Sărat este un coșmar și pentru șoferi și locuitori. Mereu mă întreb cum este să-ți treacă toată România prin casă, așa cum se întâmplă acolo. Focșaniul nu are centură. De când a crescut orașul, varianta ocolitoare este de fapt o stradă din oraș, cea mai mare stradă comercială.

Bacăul este chiar expresia neputinței și prostiei în fel și chip. Pentru că numai astfel de personaje aflate la putere ar accepta să le fie traversat orașul de o asemenea manieră. Ba, mai mult, pui și zona comercială pe aceeași șosea.

Nu are rost să o lungesc. Situația e la fel în toată România. Autostrăzile sunt lucrări complicate, de mare anvergură, dar să ieși în afara orașelor pe distanțe care variază între 10 și 30 de kilometri este un lucru mai simplu. Aveți aici o listă cu proiectele de variante ocolitoare pe care CNADNR le-a inițiat. E doar o listă care să ia ochii la fraieri. Nu există de fapt nicio evaluare a stadiului lucrărilor, o explicație sau o previziune. Doar vorbe în vânt și abureală.

Iar când afli că incompetenții, aburitorii și corupții ăștia și-au dat și prime ilegale  de 800 de mii de lei între 2013 și 2014, te apucă toți dracii. La ce fel de realizări te gândești în munca ta, când se dau primele astea? Pentru că slavă Domnului, la drumuri se mai și vede. Ce spui? Am făcut zece kilometri din autostradă și-mi dau 1000 de lei sau cum stă treaba? Am mai mutat niște hârtii în biroul șefului și vine altă mie? Sau poate s-a găsit contractul de-l caută Șova, ală cu Bechtel, să ni-l arate și nouă.

Eu cred că nu sunt destule arestări pentru munca șefilor de acolo. Și că după 25 de ani de libertate, cine a trecut pe acolo ar trebui să-i crape obrazul de rușine.

Foto este o altă veste proastă.

 

 

 

Despre autor
Blogul striblea.ro s-a născut pentru a da voce pasiunilor mele, de la cărți la fotbal, gândurile mele care nu au loc la tv și, deseori, poveștile...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *