Țepe în turism mai iei și pe afară

Cazul meu, cum ar veni. O să plecăm la Roma, la un moment dat, în vara asta. Și eu sunt foarte organizat în chestiuni de vacanțe. Nu las nimic pe ultima sută de metri. Îmi place să știu unde o să merg, să am lucrurile puse la punct, să studiez un pic destinația. 

Drept urmare am cumpărat un card Omnia sau Roma Pass cum i se mai spune. Îți dă trei intrări gratuite în muzeele principale și o serie de reduceri. Plus fast-track și acces gratuit în tot ce înseamnă transport public. Dincolo de Vatican, Colosseum, una dintre ținte era să ajungem la Galeriile Borghese. Și, ca și în celelalte locuri, am vrut să fac programări din timp. Doar că nu am reușit în câteva luni. 

Operatorii telefonici italieni par angajați la stat în România din punctul acesta de vedere. Știu să te poarte pe drumuri, să-ți dea explicații incomplete și să te amâne ca nimenii alții. Tehnic a încercat în fiecare lună, cred că în total de vreo patru ori. ”Nu s-au deschis încă programările mi s-a spus.” Azi așa, mâine așa, până mi s-a zis că în ”iulie sigur”. Am ajuns și în iulie, dar ”nu s-au deschis rezervările și nici nu știm când.” Ah, dar iată și ceva nou. ”Aveți Roma Card? Nu mai puteți intra cu el aici.” Păi am plătit. ”Nu e treaba noastră. Vedeți de unde l-ați cumpărat.”

Drept urmare mă adresez companiei britanice care vinde Omnia Card. ”Da. Aveți dreptate, nu mai puteți intra cu cardul acolo.” Păi am plătit și intrarea asta. ”Da. Dar scrie în contract că putem face asta.” Scrie, dar nu e corect pentru că așa nu mai pot intra nicăieri și cardul e scump. ”Dar chiar nu avem ce face. Asta e viața.” Doamna de la capătul firului este cea mai politicoasă și mai de treabă. Mă înțelege, dar, practic îmi spune că sunt un prost că nu citesc la subsol. Mă rog, vorba vine. Cardurile sunt luate online, nu am văzut niciun subsol. O mică țeapă încep să o văd. 

În nesfârșita ei amabilitate, doamna chiar mi-a dat o adresă de email unde să mă plâng. Întrebarea mea către voi este dacă ați trecut prin așa ceva și cum trebuie să abordez situația pentru a primi oareșce despăgubiri. Sau e imposibil? 

Despre autor
Blogul striblea.ro s-a născut pentru a da voce pasiunilor mele, de la cărți la fotbal, gândurile mele care nu au loc la tv și, deseori, poveștile...

4 comentarii la Țepe în turism mai iei și pe afară

  1. Raluca spune:

    Am pățit-o cu booking.com 😎
    Am rezervat o vila în Thassos, am scris celor care apăreau drept proprietari pe Booking, le-am spus în ce perioada urmează sa venim și ca am plătit rezervarea, mi-au răspuns ca ne așteaptă, viata era frumoasa, banii fuseseră depuși, noi ne făceam planuri sa ne extindem vacanta…
    Surpriza! Booking ne-a anulat rezervarea fără niciun fel de explicație, iar acum stam cu acte și telefoane pe la banca pt a ne recupera banii.

    1. George spune:

      Asta înseamnă plata înainte … NICIODATĂ nu am plătit un cent în avans pentru o cazare și nici nu am avut vreo surpriză de genul „ne-a anulat booking.com rezervarea” … inclusiv în Thassos.
      Regulile de aur la rezervare sunt: fără avans, cu anulare gratuită maxim 7 zile înainte de data de început și fără sumă blocată pe card (la card de debit). La sume blocate pe cardul de credit … poți recupera banii mergând cu anularea la bancă. Am făcut de 2 ori asta până acum … odată în Spania (am schimbat traseul și am anulat rezervarea dar hotelul nu se grăbea să elibereze suma blocată pe un card de credit de la BCR) și o dată în China (mi-au blocat bani deși în condițiile de rezervare nu era trecut așa ceva și banca mi-a eliberat suma blocată în 2 zile).

  2. Mirela spune:

    Am lucrat ceva timp pe reclamatii pe piata UK. Arunca un ochi aici: https://www.which.co.uk/consumer-rights/regulation/consumer-rights-act
    Te legi de orice cuvintel, citezi la 5-10 secunda sursa citata si ceri compensation, lucru mai mult decat obisnuit in UK. Nu vei obtinem mai mult de 30% din cat ai platit dar tot e ceva.
    Daca vezi ca nu sunt convinsi 100% ameninta cu social media. Cand vorbesti cu ei incearca sa fii usor isteric, altfel nu obtii nimic.

    1. Cătălin Striblea Cătălin Striblea spune:

      Multumesc. Foarte buna idee.

Lasă un răspuns la Mirela Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *