Dacă nu mai aveți răbdare, treceți direct la ascultarea interviului. Pe unii o să-i surprindă, pe alții o să-i stupefieze, alții vor fi indignați, unii vor râde. Până la urmă, o să ascultați ceva cât se poate de omenesc. Vă asigur măcar că o să râdeți. Și apoi o să fiți un pic debusolați.
Pentru toți ceilalați, citiți un pic!
Nu știu câtă vreme ați pierdut de Anul Nou pe drumurile din România. Nu știu dacă v-ați blocat între stațiuni sau dacă v-ați rupt mașina pe undeva pe un drum uitat al țării. Bănuiesc că multora dintre voi li s-a întâmplat. Așa cum mă gândesc că și în dimineața asta, când primiți acest text, mulți ar trebui să fie blocați pe undeva.
A nu circula, a fi blocat, a avea drumuri proaste este deja o axiomă românească. România a construit anul trecut doar 60 de kilometri de autostradă. Adică i-a dat în folosință pentru că 22 erau construiți de cu un an înainte. Trei dintre acești kilometri leagă Bucureștiul de o autostradă de la marginea sa și care nu duce nicăieri. O părticică din aceste autostrăzi s-au dărâmat deja sau au probleme de construcție. Iar alte zeci de proiecte stau să înceapă sau nu, într-un marasm birocratic. Nimănui nu-i este clar de ce trăim această incapacitate de a face ceva. Bani sunt, companii sunt. șefi sunt, Europa ar vrea să nea dea, dar aproape nimic nu se mișcă.
În condițiile astea ar fi nevoie de un super-erou. Iar dacă statul român nu are un constructor super-erou, atunci are un comunicator super-erou. Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR este personajul pozitiv de care are nevoie toată lumea. Chiar dacă drumul s-ar dărâma lângă el, ar găsi și un cuvânt bun. Chiar dacă ar fi milioane de gropi, te-ar asigura că așa este peste tot în lume. De ar fi aglomerația cea mai mare, este, evident, din cauza mașinilor. Și de nu am avea autostrăzi, e vina constructorilor.
Domnul Șerbănescu este copilul optimist din celebrul banc. Copilul găsește sub bradul de Crăciun o balegă, dar este ferm convins c-a primit un căluț care tocmai stă să apară. Așa și noi cu drumurile. Nu le vedem sau sunt rupte, dar și când vor apărea, vor fi minunate. Ascultați și nu o să mai fiți niciodată supărați pe drumurile din România!
Iată pe scurt și câteva idei:
”Nu mai sunt gropi în România. Sunt eradicate. Sperăm să nu apară o asociație de protecție a gropilor. Toate drumurile din lume au gropi.
Aglomerația apare doar în anumite perioade ale anului și pe anumite segmente. Dacă scăpăm de Brașov se circulă bine.
O soluție ar fi noua șosea de centură pentru care acum se proiectează. Pentru Ploiești-Brașov așteptăm o nouă autostradă pe care o contractăm acum. De la Pitești la Sibiu poate vom avea în 2025.
Am stat patru ani în China și vă asigur că și autostrăzile chinezilor care sunt cu 12 benzi se blochează.
La noi e o atmosferă de lucru. Când lumea se distrează, noi suntem pe drumuri. Când lumea ciocnea pahare, noi am avut de lucru în noaptea de Revelion.
Cine o mai spune că nu e sare pe drumuri, să se uite la oile alea de pe E81.
Un factor al aglomerației este participantul la trafic. Cu cât sunt mai multe mașini, cu atât e mai mare aglomerația. Vă sfătuiesc să mergeți cu trenul. Știți că America a fost construită cu trenul. Puteau să o facă cu diligența.
Știți cum e într-o garsonieră. Dacă e unul singur, e bine. Dacă sunt patru e aglomerat.
Anul acesta ar trebui să apară 118 kilometri de autostradă. Dar nu promitem nimic. Acum nu mai există niciun impediment pentru avântul revoluționar al constructorilor.
Deși nouă ne place să ne văităm, să știți că drumuri în România avem.”
Nu v-am spus eu că e bine?
Foto: Inquam Photos.
Primește notificări prin email atunci când am lucruri importante să îți transmit!