București – Istanbul și retur cu 350 de lei

Nu, nu e ofertă la low-cost sau vreo linie aeriană care aruncă în aer prețurile. Nu, frățioare, e drum cu mașina făcut în două zile. Da, știu și eu m-am crucit. Dar să vă spun cum a fost.

Eu stau lângă o benzinărie. Cum ies din bloc, dau cu nasul fix în benzinărie. E și stație, și „magazinul de la colț”, te știe toată lumea, te împrietenești. Și, cel mai des, benzinăria a devenit și parcare, de când au închis-o pe cea din fața blocului. Așa că dau pe acolo de vreo două ori pe zi.

De câte ori trec, observ același fenomen: la pompe două-trei mașini, la stația de gaz e coadă mereu. Nu mai zic că toți taximetriștii din oraș sunt acolo. Am numărat 10 mașini la coadă într-o după-amiază. Și obicei prost, de ziarist, mă mai bag în vorbă cu lumea.

Puștii ăștia au un Opel Astra Cabrio. Sunt niște băieți cu palmele muncite. Genul care nu refuză niciun fel de muncă pentru a face un ban.

”Unde ți-ai pus kitul GPL?”. ”Așa am luat mașina, că e la mâna a doua. Dar vreau să vă spun că e senzațional. Recomand la toată lumea.  Super-treabă fac de când am mașina asta.” ”Cât bagă la sută?” ”Îmi ia 9 la sută în oraș. Dar să știi că acum vin de la Istanbul. Am plecat alaltăieri încolo. Dus-întors m-a costat 350 de lei. Am trecut toată Bulgaria cu un singur plin.”

Băiatul e realmente încântat de afacerea lui. Îmi deschide portbagajul și îmi arată. Rezervorul nou e pus în locul roții de rezervă. 44 de litri are cu care te duci cam 500 de kilometri. Astfel nu pierzi nicicum loc în portbagaj. În plus, sunt niște sisteme de siguranță băgate pe acolo care te scutesc de dureri de cap. ”Să știi că eu nu am văzut diferență la cum trage. O ia un pic mai greu, dar cred că ține și de mașină. De unde poți să bagi gaz bun în București, îți dai seama cam într-o lună”, îmi spune. Doamna de la pompă îmi zice că un kit nou pentru Logan se duce cam la 25 de milioane, dar o să aflu mai târziu că există kituri dedicate cam pentru fiecare tip de mașină.

”Îți zic cinstit. La 150 de mii mi s-au dus supapele la motor și l-am refăcut cu totul. Am dat 12 milioane. Dar treaba stă în felul următor. Am calculat cât am pus gaz, ce am băgat în mașină și vreau să-ți spun că la 60 de mii de kilometri am rămas în mână cam cu 100 de milioane față de benzină.” Calculul cam așa arată, că l-am verificat pe om, cu un preț al gazului la jumătatea benzinei. Dar cu ce m-a dat pe spate a fost concluzia: ”Acesta e viitorul. Și are și noxe mai puține”. Uite unde stătea ecologia!

De curiozitate, am aruncat și eu o privire pe net. Aici găsiți toate datele necesare pe care cei de la Autogas Group le-a strâns la un loc. Există și un calculator de preț, un tablou cu consumuri comparative și unul de finanțare pentru sistemul instalației. Nu am găsit un număr total de mașini cu GPL în România, dar aflu din mai multe surse că e o creștere de 20 la sută a utilizatorilor de la an la an.

Acum din ce citesc pe net, înțeleg că marea problemă a unora este că băieții cu GPL, mai ales cei cu mașini mai procopsite, ar fi ”melteni”. Că nu se face să ai un Merțan sau un Q7 și să-i pui GPL, că asta arată că ești sărac fudul. Și pe măsură ce citesc cât mai multe din astea, îmi dau seama de gradul de frustrare a unora.

Banii nu se fac ușor în țara asta. Băieții cu care am vorbit trag din greu pentru suta aia de milioane. Ei sunt datori lor și familiilor lor să se îngrijească de bani și viață. Dacă vrei o mașină frumoasă, sigură și să consume puțin , GPL-ul chiar e o soluție. Ce spun vecinii e chiar ultima problemă. Sau nu e nicio problemă. Nu bați bani cu ciocanul ca să raportezi ce și cum faci cu ei.

În orice caz, sincer vă spun, dacă aș avea o flotă de mașini la o firmă, ar fi primul lucru pe care l-aș face. Investiția într-un kit se recuperează cam în 10 mii de kilometri. Și acum există mai multe feluri de kituri mai deștepte, pentru diverse mașini și pentru diverse buzunare. Nu degeaba taxiurile în București au toate prețul acela de 1,4 lei pe kilometru. Și cred că nu aveți nicio problemă când urcați într-un taxi cu GPL. Lumea merge înainte și bine face. Doar că acum poate să o facă și mai ieftin. Și să meargă până la Istanbul și înapoi cu cât te-ar costa un drum până la Brașov.

 

Despre autor
Blogul striblea.ro s-a născut pentru a da voce pasiunilor mele, de la cărți la fotbal, gândurile mele care nu au loc la tv și, deseori, poveștile...

Un comentariu la “București – Istanbul și retur cu 350 de lei

  1. Avatar Florin spune:

    Sunt putin cam exagerate graficele de consum din acele link`uri. Eu cu 300 ron circulam cel putin700 km cu un Focus 2 1.6 Benzina. Oricum fata de GPL tot e mai scump pe benzina. Dar nu as pleca la un drum atat de lung fara rezerva 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *