Blogul striblea.ro s-a născut pentru a da voce pasiunilor mele, de la cărți la fotbal, gândurile mele care nu au loc la tv și, deseori, poveștile...

Reducem democrația și tăiem piroane

Pe undeva am sentimentul că doamna Dăncilă a pocnit intenționat petarda cu ”reducem democrația.” Adică o bănuiesc de o subtilitate ieșită din comun. De ce spun asta?  În ce context știți voi acum c-a spus această mirifică frază doamna Dăncilă? Despre ce credeți că vorbea? Păi, să vă spun.

Noua scăpare a premierului, total transparentă, se referă la programul de autostrăzi. Tehnic, din pix și din vorbă, Viorica a dublat promisiunea programului de autostrăzi din România. Ia să vedem:

″Adoptăm primul pachet de investiţii strategice care vor fi realizate prin parteneriat public-privat, mă refer la autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov, autostrada Tg. Mureş -Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni, autostrada Bucureşti – Craiova – Lugoj, de la Craiova şi ramificaţie spre Calafat.” 

În total ar fi vorba de 760 de kilometri de autostradă. Cea mai lungă parte este cea care va trece prin Teleorman ca să ajungă la Timișoara. Ceea ce vă dați seama că este teribil de logic. Premierul nu a vorbit de autostrada Vâlcea-Sibiu pentru că probabil nu avea ce să zică. Altfel, la învestire ce spunea doamna Dăncilă?

”Există trei domenii majore în care intenţionăm să facem investiţii în următorii trei ani: infrastructură rutieră şi feroviară, unde vom finaliza, în următorii ani, 350 de kilometri de autostradă şi 250 de kilometri de cale ferată. De asemenea, vom creşte cu peste 50% numărul de drumuri modernizate şi cu peste 33% numărul populaţiei racordate la reţeaua de apă.”

Mai mult, un tabel guvernamental, obținut de economica.net, vorbește de 660 de kilometri de autostradă în șase ani. 

”Cei mai mulţi kilometri de autostradă din mandatul actualului premier ar putea fi recepţionaţi în 2020. Pentru acel an, se estimează finalizarea a circa 194 de kilometri: lotul Râşnov – Cristian al Autostrăzii Comarnic – Braşov, lotul Ungheni – Ogra din Autostrada Târgu Mureş – Câmpia Turzii, circa 56 de kilometri de la Nădăşelu până la Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania şi Drumul Expres în regim de autostradă Craiova – Piteşti.”

Frumos, nu? Dar ia să mergem mai în spate. Ce se zicea pe vremea domnului Tudose? Iată-l pe domnul ministru Cuc

„Am deblocat până acum proiecte de infrastructură care valorează în total 14 miliarde de euro. Lansăm 800 de kilometri de autostrăzi, cu proiectele pe care deja le ştiţi foarte bine, aş menţiona Autostrada Sibiu-Piteşti (tronsoanele de la capete, loturile 1 şi 5), Centura de Sud a Bucureştiului, tronsonul Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni şi, integral, Craiova-Piteşti”

Carevasăzică nu mai puțin de 800 de kilometri de autostradă. Luați și un bonus chiar de la Mihai Tudose:

”Un alt punct atins în timpul întrevederii s-a referit la infrastructură, context în care premierul Tudose a menţionat că autostrada Piteşti-Sibiu şi legătura între Piteşti şi Craiova sunt priorităţi ale Guvernului, urmând să fie finalizate până la sfârşitul mandatului. ” 

Și o împăunare tot de la Tudose:

„Acum o săptămână toată lumea spunea că nu se face nimic. Domnule, noi acum o săptămână am terminat un spital. Noi ne facem treaba și săptămâna asta am fost pe un traseu de autostradă și am găsit la muncă 750 de oameni. Spectacolul acela ridicol că inaugurăm doi kilometri de autostradă s-a terminat, uitați-l. Și eu, și coaliția de guvernare, noi toți considerăm că o autostradă pleacă dintr-un oraș și ajunge într-un alt oraș. Noi considerăm că o autostradă se inaugurează atunci când este gata.

Hai un pic și mai în spate. Iată ce spunea premierul Grindeanu: 

„Anul acesta ne propunem, şi e realizabil prin tot ce înseamnă situaţia la zi a lucrurilor, să inaugurăm până în 100, 98 de km de autostradă. Important este să mergem în continuare pe tot ce înseamnă Master Planul aprobat împreună şi în dialog cu Comisia Europeană. Legat de acest lucru, o să venim rapid cu – poate e mult spus o lege a investiţiilor strategice – un nou cadru legal prin care să uşurăm sau să simplificăm, nu înseamnă să facem netransparent acest lucru, să simplificăm acest proces legat de achiziţiile strategice. Mă refer la tot ceea ce înseamnă domenii de tipul transporturilor, autostrăzi în special, energie şi domeniul apărării’

Bonus, promisiunea care arată că este un bun patriot local.

„Săptămâna trecută, printr-o hotărâre de guvern, am deblocat proiectul Autostrăzii Timișoara – Pancevo. S-au aprobat indicatorii prin hotărâre, astfel încât studiul de fezabilitate să intre la finanțare pe actualul exercițiu bugetar. Vorbim de 10 milioane de euro. Pe viitorul exercițiu bugetar vrem să putem intra la execuție la finanțarea acelui tronson.”

De fapt, în ultimul an, în România au fost dați în folosință vreo 15 kilometri de autostradă. Trag concluzia că singurul adevăr din toate cele spuse este legat de ”reducerea democrației”. Asta am văzut că se întâmplă. Restul este o minciună continuă. 

Oamenii aceștia sunt o gașcă de incompetenți mincinoși, nedemni nici măcar de rădăcinile comuniste ale partidului lor. Cred că la PCR exista, în ciuda ticăloșiei, o mai mare atenție la cadre. Cred că masa partidului la PCR era alcătuită și din profesioniști nu numai din mincinoși cum avem acum. De asta, pe viitor, mă aștept la o inaugurare de 850 de kilometri de democrație redusă.  

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

dancila pupat mana
dancila pupat mana

Abonare newsletter